Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inClough, Peter
TitelBalancing Acts: Policy Agenda for Teacher Education and Special Educational Needs.
QuelleIn: Journal of Education for Teaching, 24 (1998) 1, S.63-71Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0260-7476
SchlagwörterEducational Legislation; Educational Policy; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Higher Education; Politics of Education; Preservice Teacher Education; Professional Development; Special Education Teachers; Teacher Educators; Teacher Role; United Kingdom
AbstractExamines the role of legislation in the construction of teacher duties and roles, using special education as an example. The paper draws on various professional-development agendas derived from legislation and research which show how successive United Kingdom Acts of Parliament require teachers and teacher-educators to have an ever-growing and sometimes conflicting repertoire of skills. (Author/SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Education for Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: