Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMadsen, Jean
TitelPrivate and Decentralized Public Schools: Do They Speak the Same Language?
QuelleIn: International Journal of Educational Reform, 7 (1998) 2, S.20-33Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1056-7879
SchlagwörterAdministrator Role; Case Studies; Charter Schools; Comparative Education; Decentralization; Elementary Secondary Education; Leadership Styles; Parent Participation; Principals; Private Schools; Privatization; Public Schools; Urban Schools
AbstractSummarizes a study examining exchanges among private and decentralized school leaders and their possible implications for school decentralization. Four principals were interviewed, two from established private schools and two from charter schools operating within a large urban district. All were formulating mission statements. Private-school principals were more facilitative and market-driven, stressed historical mission, and dealt more proactively with parents. (21 references) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Educational Reform" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: