Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchmelkin, Liora Pedhazur; Spencer, Karin J.; Gellman, Estelle S.
TitelFaculty Perspectives on Course and Teacher Evaluations.
QuelleIn: Research in Higher Education, 38 (1997) 5, S.575-92Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0361-0365
SchlagwörterCollege Faculty; Course Evaluation; Course Organization; Evaluation Criteria; Faculty Evaluation; Feedback; Formative Evaluation; Grading; Higher Education; Information Utilization; Student Evaluation of Teacher Performance; Summative Evaluation; Surveys; Teacher Attitudes; Teacher Student Relationship
AbstractA survey of 436 faculty at one university concerning usefulness of student ratings of teaching found little resistance to ratings in general or their use in faculty evaluation. Usefulness of feedback was viewed differentially, with feedback on interaction with students seen as most useful, followed by feedback on grading practices, global ratings of instructor and course, and course structure. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: