Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPatterson-Stewart, Karen E.; Ritchie, Martin H.; Sanders, Eugene T. W.
TitelInterpersonal Dynamics of African American Persistence in Doctoral Programs at Predominantly White Universities.
QuelleIn: Journal of College Student Development, 38 (1997) 5, S.489-98Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0897-5264
SchlagwörterAcademic Persistence; Black Students; College Environment; Doctoral Programs; Graduate School Faculty; Graduate Students; Higher Education; Interpersonal Competence; School Holding Power; Student Needs; Teacher Student Relationship
AbstractReports on a qualitative investigation of eight African Americans' persistence in predominantly White university doctoral programs. Discusses ways in which university faculty and administrators can enhance African American persistence and successful completion of the doctoral process. Focuses on participant profiles, interviewing procedures, university climate, graduate program faculty, and peer relationships. (RJM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of College Student Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: