Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enProctor, James D.; Richardson, Anthony E.
TitelEvaluating the Effectiveness of Multimedia Computer Modules as Enrichment Exercises for Introductory Human Geography.
QuelleIn: Journal of Geography in Higher Education, 21 (1997) 1, S.41-55Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0309-8265
SchlagwörterComputer Uses in Education; Educational Assessment; Educational Research; Enrichment Activities; Geography; Geography Instruction; Higher Education; Human Geography; Instructional Development; Instructional Effectiveness; Instructional Material Evaluation; Multimedia Instruction; Multimedia Materials; Research Methodology; Research Problems; Undergraduate Study
AbstractReports on an experiment designed to document the benefits of introducing computer exercises into an introductory human geography course. Suggests that the disappointing results reflect the fact that quantitative evaluation of multimedia effectiveness is ineffective due to the inherent complexity of learning. Recommends combining quantitative and qualitative research methods. (MJP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Geography in Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: