Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKamen, Michael
TitelA Teacher's Implementation of Authentic Assessment in an Elementary Science Classroom.
QuelleIn: Journal of Research in Science Teaching, 33 (1996) 8, S.859-77Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4308
SchlagwörterAcademic Achievement; Alternative Assessment; Elementary Education; Elementary School Science; Elementary School Teachers; Evaluation; Performance Based Assessment; Teacher Attitudes
AbstractDescribes an elementary school teacher's implementation of authentic assessment strategies, in her science class. Discusses her use of different strategies including science logs, performance assessment, creative drama, scrapbooks, and interviews. Highlights factors that contributed to successful implementation of assessment strategies, constraints, developmental issues, validity of assessment, and changes in the teacher's perception of assessment. Contains 33 references. (Author/JRH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Research in Science Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: