Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inChisholm, Ines M.
TitelEquity and Diversity in Classroom Computer Use: A Case Study.
QuelleIn: Journal of Computing in Childhood Education, 6 (1995) 1, S.59-80Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1043-1055
SchlagwörterCase Studies; Classroom Environment; Computer Uses in Education; Cultural Awareness; Educational Needs; Educational Technology; Elementary Secondary Education; Minority Groups; Multicultural Education; Teacher Attitudes; Teacher Competencies; Teaching Methods
AbstractA case study explored how an effective teacher in an urban multicultural classroom uses computers. Identified effective management and instructional strategies. Results support previous research findings that indicate that effective teaching of minority children involves children in decision making, challenges learners, offers meaningful learning experiences, provides autonomy, and holds high student expectations. (AA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Computing in Childhood Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: