Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLin, Jing; Zhao, Yuming
TitelThe Development of School Supervision in China.
QuelleIn: International Journal of Educational Reform, 4 (1995) 3, S.310-17Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1056-7879
SchlagwörterAdministrator Education; Decentralization; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Government Role; Government School Relationship; Modernization; Policy Formation; School Administration; School Restructuring; Teacher Education; China
AbstractSchool supervision, an important component of China's educational structural reform, arose from the need to implement government policies for modernization and political control and enhance scientific policy making in education. Although the new, decentralized system has helped implement government policies and increased administrative effectiveness, strong political influences have thwarted supervisor initiative. (13 references) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Educational Reform" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: