Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRosenberg, Michael S.; Rock, Elana E.
TitelAlternative Certification in Special Education: Efficacy of a Collaborative, Field-Based Teacher Preparation Program.
QuelleIn: Teacher Education and Special Education, 17 (1994) 3, S.141-53Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAlternative Teacher Certification; Disabilities; Higher Education; Masters Degrees; Preservice Teacher Education; Special Education Teachers; Student Recruitment; Universities
AbstractJohns Hopkins University (Maryland) has developed a field-based two-year experimental program leading to alternative certification (AC) and a master's degree in special education. The program features special recruitment procedures, intensive on-the-job university-based supervision, and local school mentoring. Evaluation of the AC teachers during their first year has been positive. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: