Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inChisholm, Ines Marquez
TitelCulture and Technology: Implications for Multicultural Teacher Education.
QuelleIn: Journal of Information Technology for Teacher Education, 3 (1994) 2, S.213-28Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0962-029X
SchlagwörterStellungnahme; Classroom Environment; Computer Uses in Education; Consciousness Raising; Cultural Awareness; Educational Technology; Elementary Secondary Education; Higher Education; Microcomputers; Multicultural Education; Preservice Teacher Education; Teacher Competencies
AbstractTo produce culturally and technologically competent teachers, preservice education must define such competencies. The paper examines the interaction of culture, learning, and classroom environment as it affects the use of computers in diverse classrooms. Examples of cultural differences in learning preferences and the effect of educational computing are provided. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Information Technology for Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: