Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNyirenda, Stanley
TitelAssessing Highly Accomplished Teaching: Developing a Metaevaluation Criteria Framework for Performance-Assessment Systems for National Certification of Teachers.
QuelleIn: Journal of Personnel Evaluation in Education, 8 (1994) 3, S.313-27Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0920-525X
SchlagwörterCriteria; Educational Assessment; Evaluation Utilization; Guides; Instructional Effectiveness; Licensing Examinations (Professions); Meta Evaluation; Performance Based Assessment; Standards; Teacher Certification; Teacher Evaluation; Test Construction
AbstractThis article attempts to outline the issues and to describe the process of developing a metaevaluation framework for assessing the quality, efficiency, and effectiveness of the performance-assessment instruments being created by the National Board for Professional Teaching Standards. The metaevaluation framework consists of a set of evaluation criteria and guidelines. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Personnel Evaluation in Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: