Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSilins, Halia C.
TitelThe Relationship between Transformational and Transactional Leadership and School Improvement Outcomes.
QuelleIn: School Effectiveness and School Improvement, 5 (1994) 3, S.272-98Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0924-3453
SchlagwörterEducational Improvement; Foreign Countries; Influences; Outcomes of Education; Primary Education; Principals; Transformational Leadership; Canada
AbstractSummarizes a study examining the nature of the relationship between transformational and transactional leadership and the nature of the relationships between specified school outcomes and the constructs of transformational and transactional leadership. Both canonical analysis and partial least-squares analysis were applied to an empirically derived data set to yield two path models. Comparing these models discloses a link between transformational and transactional leadership in influencing student outcomes. (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Effectiveness and School Improvement" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: