Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBirch, David A.
TitelUtilizing Role Plays to Develop Health Skills and Promote Social Interaction between Special Education and Non-Special Education Students.
QuelleIn: Journal of Health Education, 25 (1994) 3, S.181-82Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1055-6699
SchlagwörterLeitfaden; Elementary School Students; Elementary Secondary Education; Health Behavior; Health Education; Interpersonal Relationship; Mainstreaming; Peer Teaching; Regular and Special Education Relationship; Role Playing; Secondary School Students; Student Behavior; Teaching Methods; Team Teaching; Videotape Recordings
AbstractA teaching methodology that can be utilized to address the lack of quality health instruction for special education students is cooperative teaching. A videotaped role play activity that involves the cooperation of health educators, special educators, and peer tutors can help special and regular education students develop health skills. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Health Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: