Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inChartrand, Judy M.
TitelAn Empirical Test of a Model of Nontraditional Student Adjustment.
QuelleIn: Journal of Counseling Psychology, 39 (1992) 2, S.193-202Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0167
SchlagwörterCollege Students; Higher Education; Models; Nontraditional Students; Student Adjustment
AbstractExamined predictors and consequences of psychological adjustment by testing model of nontraditional student adjustment. Models featured developmentally relevant factors, such as family support and career-related academic variables. Results supported feasibility of model. Academic and noncollege environmental variables were predictive of institutional commitment and absence of psychological distress, which in turn predicted intended continuance in school. (Author/NB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Counseling Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: