Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEdmundson, Phyllis J.
TitelA Normative Look at the Curriculum in Teacher Education.
QuelleIn: Phi Delta Kappan, 71 (1990) 9, S.717-22Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Change Agents; Curriculum Design; Democratic Values; Educational Change; Higher Education; Schools of Education; Teacher Education; Teacher Role
AbstractThe SEE research team found that teacher education programs were uniform and lacked sound theoretical rationale. The curriculum must be completely redesigned to prepare truly educated teachers who accept stewardship of schools as democratic institutions, approach their work reflectively, and possess the skills and attitudes to further educational renewal. Includes 10 references. (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: