Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLubell, Marcia; Townsend, Ruth
TitelA Strategy for Teaching Complex Prose Structures.
QuelleIn: Journal of Reading, 33 (1989) 2, S.102-06Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; English Instruction; Literature Appreciation; Nineteenth Century Literature; Novels; Reading Strategies; Secondary Education; Sentence Structure; Teaching Methods; Text Structure; Twentieth Century Literature
AbstractDescribes a methodology for teaching the complex prose structures common to nineteenth- and twentieth-century literature. Identifies modifying structures, conditional structures, and periodic sentences as stumbling blocks for students. Argues that students should be taught the effect of these structures on the meaning of both the sentence and the novel. (RS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: