Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTuijnman, Albert; Fagerlind, Ingemar
TitelMeasuring and Predicting Participation in Lifelong Education Using Longitudinal Data.
QuelleIn: Scandinavian Journal of Educational Research, 33 (1989) 1, S.47-66Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdult Basic Education; Adult Education; Adult Programs; Adults; Cognitive Ability; Foreign Countries; Lifelong Learning; Longitudinal Studies; Males; Participant Characteristics; Participation; Personality; Postsecondary Education; Predictive Measurement; Predictor Variables; Socioeconomic Status; Sweden
AbstractFactors influencing 834 Swedish men to participate in organized adult education programs on a life-long basis were studied. Indicators of social origins, cognitive ability, formal youth education, occupational status, job satisfaction, and attitudes toward education collectively explained little of the variation in participation. Factors possibly influencing participation are discussed. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: