Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVan Houten, Ron; Rolider, Ahmos
TitelAn Analysis of Several Variables Influencing the Efficacy of Flash Card Instruction.
QuelleIn: Journal of Applied Behavior Analysis, 22 (1989) 1, S.111-18Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterClassroom Environment; Drills (Practice); Elementary Education; Instructional Effectiveness; Intervention; Learning Problems; Number Concepts; Outcomes of Treatment; Rote Learning; Teaching Methods
AbstractFour experiments evaluated flash card use for teaching number facts to elementary-school students with learning difficulties. Effective treatments involved: re-presenting a missed problem after the next item; using error-contingent reprimands; seating the tutor and student knee-to-knee, rather than with a desk between them; and a combination of all three variables. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: