Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWolf, Thomas M.; und weitere
TitelGraduating Medical Students' Ratings of Stresses, Pleasures, and Coping Strategies.
QuelleIn: Journal of Medical Education, 63 (1988) 8, S.636-42Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAnxiety; Coping; Higher Education; Medical Education; Medical Students; Questionnaires; Stress Variables; Student Development; Surveys
AbstractData on the stress and coping of medical students was gathered in order to design a health promotion and wellness program. A questionnaire was completed by graduating students. Examinations, classwork, and financial responsibilities were considered the three most stressful aspects of medical education. (Author/MLW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: