Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWolf, Fredric M. und weitere
TitelUse of the Competing-Hypotheses Heuristic to Reduce "Pseudodiagnosticity."
QuelleIn: Journal of Medical Education, 63 (1988) 7, S.548-54Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterClinical Diagnosis; Clinical Experience; Competition; Decision Making; Heuristics; Higher Education; Hypothesis Testing; Intervention; Medical Education; Medical Students; Problem Solving
AbstractThe efficacy of an educational intervention in teaching medical students to select optimal diagnostic data consistent with the competing-hypotheses heuristic and Bayes' theorem when solving clinical problems was examined. The results suggest that some problem-solving skills can be enhanced or learned independent of the acquisition of content knowledge. (Author/MLW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: