Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBeck, Isabel L.; Carpenter, Patricia A.
TitelCognitive Approaches to Understanding Reading: Implications for Instructional Practice.
QuelleIn: American Psychologist, 41 (1986) 10, S.1098-105Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterArtificial Intelligence; Cognitive Development; Cognitive Processes; Comprehension; Instruction; Language; Linguistic Theory; Linguistics; Models; Reading; Reading Research; Word Recognition
AbstractResearch has uncovered the underlying processes of reading. Research on three of these processes is reviewed: (1) elucidating a general model of reading; (2) developing word recognition accuracy and efficiency; and (3) improving comprehension through the training of text processing and through enhancement of vocabulary and background knowledge. (Author/VM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: