Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFimian, Michael J.
TitelSocial Support, Stress, and Special Education Teachers: Improving the Work Situation.
QuelleIn: Pointer, 31 (1986) 1, S.49-53Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterLeitfaden; Disabilities; Elementary Secondary Education; Professional Recognition; Social Support Groups; Special Education Teachers; Stress Management; Teacher Administrator Relationship; Teacher Burnout
AbstractWays special education teachers can cope with stress and obtain and provide social support to each other are discussed. A table lists 85 informal methods of teacher recognition provided by administrators. Six aspects of establishing and maintaining a professional support group are also offered. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: