Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHoover, John J.; und weitere
TitelUndergraduate Special Education Teacher Training Programs in Comprehensive and Non-Comprehensive Schools: Phase 1.
QuelleIn: Teacher Education and Special Education, 9 (1986) 4, S.202-09Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterDisabilities; Doctoral Programs; Graduate Study; Higher Education; National Surveys; Preservice Teacher Education; Schools of Education; Special Education Teachers; Teacher Education Curriculum; Undergraduate Study
AbstractAnalysis of undergraduate special education teacher preparation programs of 38 comprehensive schools (undergraduate and doctoral degrees in special education) and 67 noncomprehensive schools (undergraduate degree only) schools revealed that both groups placed at least moderate emphasis on each of 11 training areas, while comprehensive schools placed significantly greater emphasis on curriculum. (Author/CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: