Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFrey, Linda A.; Reigeluth, Charles M.
TitelInstructional Models for Tutoring: A Review.
QuelleIn: Journal of Instructional Development, 9 (1986) 1, S.2-8Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Administration; Classification; Comparative Analysis; Cost Effectiveness; Educational History; Instructional Design; Literature Reviews; Models; Organization; Teaching Methods; Tutorial Programs; Tutoring
AbstractDescribes tutoring models and compares instructional strategies classified as organizational, delivery, and management strategies, in those models that have been found effective: Literacy Volunteers, Laubach Literacy, Structured Tutoring, Programmed Tutoring, Peer-Mediated Instruction, and the Audio-Tutorial System. Tutoring cost-effectiveness and adaptability and conclusions concerning further development of tutoring models are discussed. (Author/MBR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: