Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHuffman, Terry E.; und weitere
TitelCollege Achievement among Sioux and White South Dakota Students.
QuelleIn: Journal of American Indian Education, 25 (1986) 2, S.32-38Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; American Indian Education; American Indians; Aspiration; College Students; Comparative Analysis; Cultural Background; Cultural Differences; Cultural Influences; Grade Point Average; Higher Education; Parent Student Relationship; Self Concept; Self Esteem; Social Differences; White Students
AbstractRelates several social, cultural, and aspirational factors to achievement measured by grade point average among 38 Sioux and 48 White college students. Finds high school GPA and parental encouragement most important for White students, cultural identity and retention of native cultural traditions most important for Sioux students. (LFL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: