Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGildemeister, Joan; Friedman, Philip
TitelSequence Memory and Organization in Recall of Black Third and Fifth Graders.
QuelleIn: Journal of Negro Education, 55 (1986) 2, S.142-54Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBlack Students; Cognitive Development; Cognitive Structures; Decoding (Reading); Elementary Education; Reading Improvement; Reading Instruction; Reading Skills; Reading Strategies; Urban Youth
AbstractAssesses the influence of grade and reading competence on inner-city Black children's sequence memory and use of organization in recall. Suggests that primary teachers should shift from literal decoding practice to providing semantic organizers and emphasizing interrelationships between words. The development of such basic cognitive skills increases in importance as the child progresses through school. (KH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: