Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBattista, Michael T.
TitelThe Relationship of Mathematics Anxiety and Mathematical Knowledge to the Learning of Mathematical Pedagogy by Preservice Elementary Teachers.
QuelleIn: School Science and Mathematics, 86 (1986) 1, S.10-19Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterElementary School Teachers; Higher Education; Mathematics Achievement; Mathematics Anxiety; Mathematics Education; Mathematics Instruction; Methods Courses; Preservice Teacher Education; Teaching Methods
AbstractExamined how preservice elementary teachers' (N=38) mathematical knowledge and mathematics anxiety affect their success in a mathematics methods course. Also examined the hypothesis that a mathematics methods course can reduce the mathematics anxiety of these teachers. One finding is that mathematics anxiety does not inhibit their learning of mathematical pedagogy. (JN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: