Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWhitaker, Joseph H.; und weitere
TitelCognitive Performance as a Function of Bilingualism in Students with Mental Retardation.
QuelleIn: Mental Retardation, 23 (1985) 6, S.302-07Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBilingual Students; Bilingualism; Cognitive Development; Cognitive Processes; Elementary Education; Limited English Speaking; Memory; Mild Mental Retardation
AbstractA test of the effect of bilingualism on cognitive performance involved 45 seven and eight-year-olds with mild mental retardation (low language proficiency, high language proficency, and monolingual English groups). Analysis of three Piagetian tasks and an information processing task indicated that high proficient bilingual Ss' performance was significantly higher on three of the tasks. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: