Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSeibert, Jeffrey M.; und weitere
TitelOn the Specifically Cognitive Nature of Early Object and Social Skill Domain Associations.
QuelleIn: Merrill-Palmer Quarterly, 32 (1986) 1, S.21-36Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterChronological Age; Cognitive Development; Day Care; Disabilities; Early Childhood Education; Interpersonal Competence; Interrater Reliability; Mental Age; Object Manipulation; Rating Scales; Young Children
AbstractTests hypotheses that social and object skills can be equated for cognitive complexity and that correlations between measures organized according to levels are high for all samples spanning the developmental range. Cognitive levels of both object and social skills were assessed for 50 normal and 34 handicapped children. Hypotheses were confirmed. (Author/BB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: