Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCapie, William
TitelComing of Age: Systematic Performance Evaluation.
QuelleIn: Educational Measurement: Issues and Practice, 4 (1985) 3, S.13-16Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAccountability; Elementary Secondary Education; Interaction Process Analysis; Job Performance; State Legislation; State Programs; Teacher Evaluation; Test Construction; Test Use; Test Validity; Testing Problems; Testing Programs; Teacher Performance Assessment Instruments
AbstractState legislative action to control and reward teaching quality has resulted in the coming of age of systematic teacher performance evaluation for certification, merit pay, or career ladder advancement decisions. This article overviews issues of credibility and practicality--including test design, validity, and reliability--which arise when implementing such systems. (BS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: