Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBornstein, Marc H.
TitelColour-Name versus Shape-Name Learning in Young Children.
QuelleIn: Journal of Child Language, 12 (1985) 2, S.387-93Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterChild Development; Child Language; Cognitive Development; Cognitive Processes; Color; Language Acquisition; Perceptual Development; Young Children
AbstractDescribes a study designed to compare color-name with shape-name learning by three-year-old children in an experimentally controlled format. Results show that children learned color-label associates significantly more slowly than matched shape-label associates, and they committed more errors with colors than with shapes during learning. Provides a possible explanation for results. (SED)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: