Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWhiteley, John H.
TitelControl of Children's Observing Responses by Information Feedback during Visual Discrimination Learning.
QuelleIn: Journal of Experimental Child Psychology, 39 (1985) 2, S.265-83Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdults; Age Differences; Children; Cognitive Development; Cognitive Processes; Feedback; Preschool Children; Visual Discrimination; Visual Learning; Young Children
AbstractSubjects from kindergarten-age to adult participated in four experiments. In order to view the stimuli, subjects in three experiments activated lights in viewing boxes; in the fourth experiment, stimulus fixations were measured using a corneal reflection technique. Results supported the view that visual observing is controlled by cognitive processes associated with hypothesis testing. (Author/CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: