Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRamey, Craig T.; Campbell, Frances A.
TitelPreventive Education for High-Risk Children: Cognitive Consequences of the Carolina Abecedarian Project.
QuelleIn: American Journal of Mental Deficiency, 88 (1984) 5, S.515-23Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Development; High Risk Persons; Longitudinal Studies; Mild Mental Retardation; Preschool Education; Prevention
AbstractComparision of longitudinal mental test scores for 54 educationally treated disadvantaged preschoolers at high-risk for nonbiologically-based mild retardation and 53 control children revealed that educationally treated children significantly outscored controls on mental tests. Treated children consistently scored at the national average whereas controls' scores declined. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: