Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSigel, Irving E.
TitelChild Development Research in Learning and Cognition in the 1980s: Continuities and Discontinuities from the 1970s.
QuelleIn: Merrill-Palmer Quarterly, 27 (1981) 4, S.347-71Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterChild Development; Cognitive Development; Cognitive Processes; Developmental Psychology; Essays; Intellectual Disciplines; Learning; Theories
AbstractReviews continuities and discontinuities in the field of developmental psychology between 1970 and the early 1980s, limiting discussion to areas of cognition and learning. Three major theoretical trends are identified: Piagetian, behavioristic, and information-processing. The field is perceived as fragmented, and it is expected that such fragmentation will continue. (Author/RH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: