Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Sullivan, Karen Werley |
---|---|
Titel | Money--A Key to Mathematical Success. |
Quelle | In: Arithmetic Teacher, 29 (1981) 3, S.34-35 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
Schlagwörter | Leitfaden; Unterricht; Lernender; Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Decimal Fractions; Elementary Education; Elementary School Mathematics; Instructional Materials; Manipulative Materials; Mathematics Instruction; Number Concepts; Percentage Lesson concept; Instruction; Unterrichtsentwurf; Unterrichtsprozess; Teacher; Teachers; Lehrerin; Lehrende; Dezimalbruch; Elementarunterricht; Elementare Mathematik; Schulmathematik; Lehrmaterial; Lehrmittel; Unterrichtsmedien; Hilfsmittel; Mathematics lessons; Mathematikunterricht; Number concept; Zahlbegriff |
Abstract | The use of money to teach mathematical topics such as fractions, percents, decimals, and nondecimal numeration is encouraged. (MP) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |