Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPickert, Sarah M.
TitelAmbiguity in Referential Communication Tasks: The Influence of Logical and Social Factors.
QuelleIn: Journal of Psychology, 109 (1981) 1, S.51-57Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAbstract Reasoning; Adults; Age Differences; Cognitive Development; Communication (Thought Transfer); Communication Skills; Deduction; Elementary Education; Elementary School Students; Figurative Language; Language Processing; Verbal Communication
AbstractThis study had two purposes: (1) to determine when children distinguish ambiguous from precise messages and when they can resolve ambiguity through additional questioning, and (2) to identify whether implicit messages were more difficult to identify than explicit ones. All children found ambiguous messages significantly more difficult to understand than precise ones. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: