Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMarkman, Ellen M.
TitelClasses and Collections: Conceptual Organization and Numerical Abilities.
QuelleIn: Cognitive Psychology, 11 (1979) 4, S.395-411Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Ability; Cognitive Development; Cognitive Processes; Concept Formation; Conservation (Concept); Early Childhood Education; Groups; Mathematical Concepts; Technical Reports; Verbal Communication
AbstractFour studies tested the hypothesis that collection structures are easier than classes in numerical reasoning tasks. With perceptual input constant, the collection labels in contrast to the class labels promoted children's insight into certain numerical principles and facilitated the use of these principles in a variety of numerical tasks. (Author/RD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: