Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Dabene, Michel |
---|---|
Titel | L'enseignement universitaire de la linguistique dans les ecoles normales: aspects institutionnels et methodologiques (University-Level Linguistics Instruction and Teaching Colleges: Institutional and Methodological Aspects). |
Quelle | In: Etudes de Linguistique Appliquee, (1978) 32, S.53-59 |
Sprache | französisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
Schlagwörter | Stellungnahme; Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Applied Linguistics; Elementary School Teachers; French; Language Teachers; Teacher Education; Teacher Education Curriculum; Teaching Guides; France Lesson concept; Instruction; Unterrichtsentwurf; Unterrichtsprozess; Teacher; Teachers; Lehrerin; Lehrende; Linguistics; Linguistik; Angewandte Linguistik; Elementary school; Grundschule; Volksschule; Lehrer; Französisch; Language teacher; Sprachunterricht; Lehrerausbildung; Lehrerbildung; Lehrerhandbuch; Frankreich |
Abstract | Discusses some of the problems involved in teaching linguistics to teachers of French as a native language on the elementary level. (AM) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |