Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKeller, Clair W.
TitelUsing Creative Interviews to Personalize Decision Making in the American Revolution.
QuelleIn: Social Education, 43 (1979) 3, S.217-20Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterClass Activities; Decision Making Skills; Evaluation Methods; History Instruction; Interviews; Revolutionary War (United States); Secondary Education; Social Studies; Teaching Methods
AbstractSecondary students write a dialogue of an interview they have conducted with a person who could have lived during a certain historical period. Students are provided with guidelines and substantiate answers to their questions by citing sources. Objectives, procedures, and evaluation methods are provided for an interview during the American Revolution. (KC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: