Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHenderson, Ronald W.; Swanson, Rosemary A.
TitelAge and Directed-Participation Variables Influencing the Effectiveness of Televised Instruction in Concrete Operational Behaviors.
QuelleIn: Educational Communication and Technology: A Journal of Theory, Research, and Development, 26 (1978) 4, S.302-12Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Development; Cognitive Processes; Educational Television; Learning Readiness; Participant Characteristics; Participation; Preschool Education; Programing (Broadcast); Television Research; Tohono O Odham People
AbstractHead Start preschoolers on a Papago reservation in Arizona were subjects of two studies of the effects of televised instruction and directed participation on teaching enumeration and conservation skills. Television instruction was most effective when used with active directed participation and corrective feedback. (Author/JEG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: