Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCarter, Louis H.
TitelHow Do Black Graduate Social Work Students Benefit from a Course on Institutional Racism?
QuelleIn: Journal of Education for Social Work, 14 (1978) 3, S.27-33Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBlack Students; Course Content; Course Objectives; Graduate Study; Higher Education; Organizational Climate; Professional Education; Racial Attitudes; Racial Relations; Racism; Self Esteem; Social Change; Social Work
AbstractThe benefits of a course on American racism for Black graduate social work students are discussed. It is suggested that their personal experiences of oppression and social alienation provide an impetus to use the present to counteract attitudinal/institutional White racism, and that feelings about the past can offer insight to affect social change. (Author/BH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: