Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBrainerd, Charles J.
TitelCognitive Development and Instructional Theory
Quelle(1978)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Development; Curriculum; Developmental Stages; Early Childhood Education; Educational Theories; Elementary Secondary Education; Instructional Innovation; Instructional Materials; Literature Reviews; Teaching Methods
AbstractThe foundations of the cognitive developmental curriculum movement, and its recommendations for curriculum sequencing, curriculum content and teaching strategies are critically reviewed. The grounds for all proposals are purely theoretical; actual data either contradict specific proposals or provide no direct evidence. (Author/CP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: