Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDe Luca, R.; Faella, O.
TitelStatic Properties of a Spool on an Incline: An IBSE Lecture Proposal
QuelleIn: Physics Education, 57 (2022) 5, Artikel 055002 (7 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (De Luca, R.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0031-9120
SchlagwörterScience Instruction; Mechanics (Physics); Inquiry; Scientific Concepts; Lecture Method; College Science; Undergraduate Study; Equations (Mathematics); Problem Solving; Motion
AbstractThe static equilibrium properties of a spool, resting on an incline and subject to the tension exerted by a string wrapped around the core cylinder, are studied by means of Newtonian mechanics. The overall behaviour of this system is imagined to be similar to that of a doggie kept on a leash. Starting from the well-known mechanical properties of the spool on a horizontal plane, this analogy is used to construct an inquiry-based-learning lecture adopting the BSCS 5E instructional model. In this approach the static properties of the spool on the incline are used to conceive an Extend phase. (As Provided).
AnmerkungenIOP Publishing. 190 North Independence Mall West Suite 601, Philadelphia, PA 19106. Tel: 215-627-0880; Fax: 215-627-0879; e-mail: ped@ioppublishing.org; Web site: https://iopscience.iop.org/journal/0031-9120
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Physics Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: