Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSalaberri-Ramiro, Maria Sagrario; Sánchez-Pérez, María del Mar
TitelStudents' Perceptions of the Use of English in Higher-Education Bilingual Programs
QuelleIn: Latin American Journal of Content and Language Integrated Learning, 14 (2021) 2, S.263-291 (29 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Salaberri-Ramiro, Maria Sagrario)
ORCID (Sánchez-Pérez, María del Mar)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2011-6721
SchlagwörterBilingual Education; Student Attitudes; Student Satisfaction; Language of Instruction; English (Second Language); Language Proficiency; College Faculty; Higher Education; College Students; Foreign Countries; Spain
AbstractStudents' voices about the use of the English language in bilingual higher-education programs have received little attention, since most research has focused on lecturers' attitudes, challenges, and needs. This exploratory study aims to gain insights into the perception of 310 students from a Spanish university context about the use of English in bilingual programs through questionnaires. Results show the students' overall satisfaction in terms of lecturers' English language proficiency and use of strategies to facilitate comprehension, as well as reluctance to be evaluated in that language, demand for further classroom interaction, and inclusion of language-related courses in bilingual-higher education curricula. (As Provided).
AnmerkungenUniversidad de La Sabana. Campus del Puente del Común, Km. 7, Autopista Norte de Bogotá. Chía, Cundinamarca, Colombia. Tel: +57-1-861-5555 Ext 41011; e-mail: laclil@unisabana.edu.co; Web site: http://laclil.unisabana.edu.co/index.php/LACLIL/index
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Latin American Journal of Content and Language Integrated Learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: