Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGupta, Dittika; Wilkerson, Trena L.
TitelTeaching and Learning of Fractions in Elementary Grades: Let the Dialogue Begin!
QuelleIn: Curriculum and Teaching Dialogue, 17 (2015) 1-2, S.27-44 (18 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1538-750X
SchlagwörterFractions; Elementary School Mathematics; Mathematics Instruction; Elementary School Students; Children; Common Core State Standards; Time Factors (Learning); Mathematical Concepts; Concept Formation; Manipulative Materials; Public Schools; Urban Schools; Texas
AbstractThis study examines the effects of early exposure of fraction instruction on K-3 students participating in a longitudinal fraction research study from 2007 to 2013. An explanatory multiple-case study research along with purposeful criterion sampling was used to gain insight into students' fractional understanding as they progress through the grades. Results of the study open dialogue on the potential implications of introducing fractions in third grade as recommended by the "Common Core State Standards for Mathematics." (As Provided).
AnmerkungenIAP - Information Age Publishing, Inc. P.O. Box 79049, Charlotte, NC 28271-7047. Tel: 704-752-9125; Fax: 704-752-9113; e-mail: infoage@infoagepub.com; Web site: https://www.infoagepub.com/series/Curriculum-and-Teaching-Dialogue
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Curriculum and Teaching Dialogue" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: