Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inChalfin, Gregory
TitelAudio Feedback on Student Writing: Could Voice Recording Foster the Tenets of Care Theory?
QuelleIn: Curriculum and Teaching Dialogue, 20 (2018) 1-2, S.61-71 (11 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1538-750X
SchlagwörterAudiovisual Communications; Feedback (Response); Writing (Composition); Caring; Instructional Effectiveness; Teacher Student Relationship; Computer Mediated Communication; Grading; Educational Technology; Computer Software
AbstractAudio commentary on student writing has yet to become a mainstream method of grading practices. However, in considering the impact of voice recording in fostering the tenets of Nel Noddings' care theory, the author finds great potential for the practice to realize Noddings' tenets of developing a practice of care: modeling, dialogue, practice, and confirmation. The development of this method could have significant implications for caring educational practice. (As Provided).
AnmerkungenIAP - Information Age Publishing, Inc. P.O. Box 79049, Charlotte, NC 28271-7047. Tel: 704-752-9125; Fax: 704-752-9113; e-mail: infoage@infoagepub.com; Web site: https://www.infoagepub.com/series/Curriculum-and-Teaching-Dialogue
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Curriculum and Teaching Dialogue" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: