Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTecce DeCarlo, Mary Jean; Grant, Allen; Lee, Vera J.; Neuman, Delia
TitelInformation and Digital Literacies in a Kindergarten Classroom: An I-LEARN Case Study
QuelleIn: Early Childhood Education Journal, 46 (2018) 3, S.265-275 (11 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Tecce DeCarlo, Mary Jean)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1082-3301
DOI10.1007/s10643-017-0857-7
SchlagwörterInformation Literacy; Technological Literacy; Models; Developmentally Appropriate Practices; Case Studies; Qualitative Research; Early Childhood Education; Teaching Methods; Kindergarten; Preschool Teachers; Program Design; Program Evaluation
AbstractThis case study, part of a larger qualitative research project, involved 24 kindergarteners and their teacher in the design, development, and evaluation of a research project built around the I-LEARN model (Neuman, "Learning in information-rich environments: I-LEARN and the construction of knowledge in the 21st Century." Springer, New York, 2011b). I-LEARN is a six-step learning model (Identify, Locate, Evaluate, Apply, Reflect and kNow) designed to guide research for twenty first-century learning. The objectives of the study were both to improve the digital and information literacies of the participants and to validate the I-LEARN model for use in an early childhood classroom. The findings have implications for information literacy, digital literacy, and developmentally appropriate practices. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: service-ny@springer.com; Web site: http://www.springerlink.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Early Childhood Education Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: