Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inIloh, Constance
TitelLoosening the Ties That Bind: The Limitations of Youth-Centricity in Higher Education Admissions, Research, and Practice
QuelleIn: College and University, 93 (2018) 1, S.25-28 (4 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0010-0889
SchlagwörterHigher Education; College Admission; Student Experience; Educational Research; Youth Opportunities; Student Characteristics; Student Needs
AbstractMuch of what is known about college access, admissions, and student experiences is largely a result of studies and practices focused on "traditional-aged" college students. While these studies and efforts have provided substantial information to guide our field, they are inherently limited by their intentional and narrow focus on younger student populations with traditional educational trajectories. This article suggests that a continued focus on traditional-aged college students will only cripple the ability to advance 21st-century higher education research, teaching, and admissions practice. (ERIC).
AnmerkungenAmerican Association of Collegiate Registrars and Admissions Officers (AACRAO). One Dupont Circle NW Suite 520, Washington, DC 20036. Tel: 202-293-9161; Fax: 202-872-8857; e-mail: pubs@aacrao.org; Web site: http://www.aacrao.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "College and University" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: