Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inUrban, Mathias
TitelAt Sea: What Direction for Critical Early Childhood Research?
QuelleIn: Journal of Pedagogy, 7 (2016) 1, S.107-121 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1338-1563
DOI10.1515/jped-2016-0007
SchlagwörterEarly Childhood Education; Educational Research; Social Justice; Political Issues; Inquiry; Educational Quality; Neoliberalism
AbstractIn this paper I reflect on the dilemma critical early childhood research finds itself in today. In order to distinguish and distance ourselves from the certainties and seemingly unquestionable truths of post-political, mainstream, "normalised" research and its entanglement with neoliberal agendas and corporate interests, have we rendered ourselves irrelevant in the struggle for social justice that once formed the basis for critical inquiry in our field? What hope can there be to (re-)claim the political in our research, and what new (and old) alliances can we count on? (As Provided).
AnmerkungenDe Gruyter Open. Available from: Walter de Gruyter, Inc. 121 High Street, Third Floor, Boston, MA 02110. Tel: 857-284-7073; Fax: 857-284-7358; e-mail: service@degruyter.com; Web site: http://www.degruyter.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Pedagogy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: