Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRanz-Smith, Deborah J.
TitelPerspectives of the Titanic: Are We Sinking with the Ship?
QuelleIn: Contemporary Issues in Early Childhood, 14 (2013) 4, S.373-378 (6 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1463-9491
DOI10.2304/ciec.2013.14.4.373
SchlagwörterPlay; Early Childhood Education; Elementary School Students; Elementary School Teachers; Comparative Analysis; Focus Groups; Curriculum Design; Elementary School Curriculum; Cognitive Processes; Problem Solving; Correlation; Childhood Attitudes; Teacher Attitudes
AbstractTeachers are asked to examine the potential opportunities for connecting themes of childhood play to the skills, habits of the mind, and principles of the disciplines. A comparative analysis of the explanations of first graders and the perceptions of their teachers, in separate focus groups, revealed a disparity in the significance of narrative play as found on the playground. Practitioners are challenged to uncover meaningful connections between play and school curricula. (As Provided).
AnmerkungenSymposium Journals. P.O. Box 204, Didcot, Oxford, OX11 9ZQ, UK. Tel: +44-1235-818-062; Fax: +44-1235-817-275; e-mail: subscriptions@symposium-journals.co.uk; Web site: http://www.wwwords.co.uk/ciec
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Contemporary Issues in Early Childhood" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: